Friday, September 27, 2013

Miksi en asu ruotsissa enään

DSC08792 DSC08803 DSC08798 DSC08804 DSC08822

Ihan sairaan huonoja kuvia, mutta uus yritys ens kerralla.
Asiaan, siis joku kysyi miksi asun suomessa enkä perheeni kanssa ruotsissa. Tähän on pari syytä ja ne ei oo mitenkään ihmeellisiä. Muutettiin perheeni kanssa ruotsiin vaikka en sinne koskaan oikein halunnut muuttaa edes. Ja olin tosi kapinallinen, valitettavasti enkä koskaan sit viihtynyt siellä, mut tähän on vaikuttanut varmasti enemmän vaan mun asenne.

Ja mun asenteen takia en suostunut opiskella ruotsia, sitä sit loppujenlopuksi ei edes ollut mun lukujärjestyksessä koska en käynyt niillä tunneilla, ja ruotsissa ei ole peruskoulun jälkeen suomalaisia kouluja/opiskelupaikkoja, ja koska en ruotsia osaa en voi siellä niin kauheasti opiskellakkaan.

Ja sit viimeisenä syynä, oon suomalainen ja suomi on mun kotimaa, mulla on kaverit suomessa jne, niin päätin nyt tulla tänne opiskelemaan. Mutta käyn silti mahdollisimman paljon ruotsissa, aina vaan ku on mahdollista, ja eihän tää oo mikään ihanne tilanne mutta pitää nyt vain elää sen asian kanssa.

No comments:

Post a Comment